ورود

ثبت نام

کندل های هالو (hollow candles)

کندل های هالو (hollow candle) چیست؟

hollow به معنی “توخالی” یا “تهی” است و همانطور که از اسم آن مشخص است، کندل های هالو کندل هایی هستند که خالی بودن آنها معنی و مفهوم خاصی را برای تحلیل گران تکنیکالی به همراه دارد.

قبل از اینکه بخواهیم در خصوص کندل های هالو (hollow candles) صحبت کنیم لازم است توضیحاتی در خصوص تنظیمات کندل معمولی بدهیم.

کندل های معمولی

کندل ها همیشه دارای چهار عدد هستند که به ترتیب قیمتی باز شدن، بیشترین قیمت، کمترین قیمت و قیمت بسته شدن (آخرین قیمت) را طبق یک نمودار شمعی برای ما به نمایش می گذارند و آن را به اختصار (OHLC) می نامند.

قسمت مستطیلی شکل کندل که به آن بدنه کندل می گویند از دو قیمت باز و بسته (آخرین قیمت) تشکیل می شود و سایه بالای کندل نشان دهنده بیشترین قیمت و سایه پایین کندل نشان دهنده کمترین قیمت در بازه زمانی کندل است.

اگر بدنه کندل (قسمت مستطیل شکل) توخالی یا سبز باشد به معنی این است که قیمت بسته شدن نسبت به قیمت باز شدن بالاتر بوده و یعنی در آن روز شاهد رشد قیمتی بوده ایم و کندل صعودی تشکیل شده است.

و برعکس اگر بنده کندل توپر یا قرمز رنگ باشد به این معنی است که قیمت بسته شدن از قیمت باز شدن پایین تر بوده و به این مفهوم است که آن روز شاهد افت قیمت سهم بوده ایم و کندل نزولی تشکیل گردیده است.

تنظیمات کندل معمولی

اگر زمانی که از کندل های معمولی در چارت های قیمتی Trading View (ره آورد 365، نوآوران امین، ایزی تریدر و …) وارد قسمت تنظیمات (settings) شوید، در قسمت نحوه نمایش (style) اولین گزینه نوشته شده است: (Color Bars Based on Previous Close) که یعنی: نمایش رنگ کندل ها بر اساس قیمت پایانی روز قبل. در صورتی که این گزینه را تیک بزنید، رنگ بندی بدنه کندل ها بر اساس مقایسه قیمت بسته شدن امروز و روز قبل تغییر خواهد کرد.

اگر قیمت بسته شدن کندل امروز از قیمت بسته شدن کندل دیروز بالاتر باشد، کندل به رنگ سبز و اگر قیمت بسته شدن کندل امروز از قیمت بسته شدن کندل دیروز کمتر باشد، کندل به رنگ قرمز نمایش داده خواهد شد. و دیگر اطلاعات قبلی صعودی و نزولی بودن کندل در رنگ بندی کندل نمایش داده نخواهد شد.

کندل های هالو (hollow candle)

تمام مشخصات قیمتی که برای کندل معمولی توضیح داده شد، برای کندل های هالو نیز صدق می کند و تفاوت آن با کندل های معمولی در رنگ بندی و توخالی و توپر بودن کندل هاست. کندل های هالو (hollow candles) هم مشخصات صعودی و نزولی را بر اساس قیمت های باز و بسته همان روز دارد و هم بر اساس قیمت بسته روز قبل نسبت به قیمت بسته امروز. این تقسیم بندی بر اساس رنگ بدنه کندل و رنگ حاشیه آن از هم تفکیک می شود.

بدنه کندل های هالو به چهار دسته تقسیم بندی می شوند:

کندل توخالی سبز: قیمت بسته شدن امروز از قیمت باز شدن امروز بیشتر است + قیمت بسته شدن امروز از قیمت بسته شدن دیروز بیشتر است

کندل توخالی قرمز: قیمت بسته شدن امروز از قیمت باز شدن امروز بیشتر است + قیمت بسته شدن امروز از قیمت بسته شدن دیروز کمتر است

کندل توپر سبز: قیمت بسته شدن امروز از قیمت باز شدن امروز کمتر است + قیمت بسته شدن امروز از قیمت بسته شدن دیروز بیشتر است

کندل توپر قرمز: قیمت بسته شدن امروز از قیمت باز شدن امروز کمتر است + قیمت بسته شدن امروز از قیمت بسته شدن دیروز کمتر است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *